Visualització de contingut web

Inspecció General de Serveis. Funcions i competències

 

La Inspecció General de Serveis, integrada en la Subdirecció General d'Atenció a la Ciutadania, Qualitat i Inspecció de Serveis, és el màxim òrgan intern de control i inspecció, encarregat de la vigilància de l'estricte compliment de la legalitat i de l'observança dels principis generals d'objectivitat, imparcialitat, eficàcia i eficiència a què es deu l'organització pública de l'Administració de la Generalitat.

Igualment, amb caràcter complementari, la competència d'inspecció general dels serveis comprén també la participació activa en l'impuls, coordinació, supervisió, seguiment, suport tècnic i avaluació dels plans, programes i iniciatives per a la millora de la qualitat dels serveis públics.

El detall de les seues competències, així com el règim del seu funcionament i principis d'actuació es troba arreplegat en el Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel qual es regula l'exercici de la competència i les funcions de la inspecció general dels serveis, publicat en el  DOGV número 7271, de 12 de maig de 2014

Processos d'investigació

El protocol pel qual s'establixen els criteris relatius a la iniciació i tramitació de processos d'investigació, a instància de denúncia o petició raonada d'altres òrgans, desenvolupats per la Inspecció General de Serveis, està contingut en la Resolució de 12 de novembre de 2015, del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, publicada en el DOGV número 7660, de 18 de novembre de 2015.

Els nostres compromisos de qualitat

Els compromisos de qualitat es troben arreplegats en la Carta de Serveis de la Inspecció General de Serveis, aprovada per Resolució de 26 de febrer de 2018, del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, publicada en el DOGV num. 8251, de 9 de març de 2018. En la dita carta s'enumeren els serveis que oferim i es mostren els nostres compromisos de qualitat, així com els indicadors establits per a mesurar el seu grau de compliment.

Assetjament Laboral

La Inspecció també du a terme les corresponents accions de comprovació, anàlisi, investigació i informe en totes les denúncies sobre este tipus de situacions, d'acord amb els criteris i fases que establix el Protocol de prevenció i actuació davant de l'assetjament laboral en l'Administració de la Generalitat, (publicat en el DOGV num. 8223, de 30.01.2018) per al personal empleat públic de l'administració valenciana (excepte per al personal sanitari, docent no universitari i de justícia, els quals disposen de les seues normes i protocols específics i propis órgans d'inspecció sectorial per a investigar-los).

L'objecte d'este protocol és establir el procediment d'actuació de la Generalitat en els supòsits d'assetjament laboral de qualsevol naturalesa (assetjament moral o mobbing, sexual, per raó del sexe, discriminatori o altres situacions de violència laboral).

 

Protocol d'actuació:
Per a presentar una denúncia:

 

Queixes davant de la Inspecció de serveis

Una altra de les funcions específiques de la Inspecció General de serveis ho constituïx la tramitació de les queixes dels ciutadans, presentades per incompliment del deure de resposta a una queixa anterior davant de qualsevol Òrgan de l'Administració de la Generalitat, d'acord amb el que disposa el Decret 41/2016, de 15 d'abril, del Consell, pel qual s'establix el sistema per a la millora de la qualitat dels serveis públics i l'avaluació dels plans i programes en l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental.